בטן שטוחה? ריבועים בבטן? קוביות בבטן? מעניין.. כמה מיתוסים

ראשית, שרירי הבטן הם מהשרירים היותר גדולים שיש לנו בגוף, בכלל, בטן זה דבר רגיש, לדוגמא עובר בן 4 חודשים יבהל אם תכוונו אור על בטן אמו…

כולנו רוצים קוביות בבטן, בטן מעוצבת , בטן מחוטבת ושטוחה, אבל הגיע הזמן להגיד זאת חד וחלק, ואחת ולתמיד, הכל בתזונה והן במבנה הגוף.

הבטן מורכבת מארבע שרירי בטן:

1.הישר בטני
2.האלכסוני חיצוני
3.האלכסוני פנימי
4.הרוחבי בטני

לא ניכנס לכל שריר על מה הוא אחראי, אבל נזכיר שלשרירי הבטן יש כמה תפקידים מהותיים בגוף,

מעבר לכך שהם מגינים על איברים פנימיים כגון כליות ,רבייה, כבד מעי וכו’, הם גם עוזרים בנשימה ובנשיפה, ובעת פעילות ספורטיבית הם אחראים לתת עזרה משמעותית בהרמת הסרעפת, הם שומרים על היציבה שלנו ועל גו ישר,לכן חשוב לשמור על שרירי בטן חזקים לפעילות הריצה ע”מ שנתעייף לא נרוץ שפופים, שרירי הבטן מסייעים גם בהרמת הרגליים בתנועת הריצה.

אז מה זה ריבועים בבטן?

ריבועים בבטן נובעים בעיקר מהפחתת שכבת השומן שעוטפת את שרירי הבטן, ושומן אי אפשר להפחית באזור ספציפי, לכן , אם לא תשלבו פעילות אירובית, ותזונה נכונה מופחתת קלוריות ושומן, אבל תמשיכו לעבוד חזק מאוד על הבטן עם מאות חזרות תלויים הפוכים מהתקרה עם משקולת לרגליים ומזיעים, סביר להניח שתגדילו את שרירי הבטן והם יגדלו תחת שכבת השומן שלכם וידחפו אותה החוצה, והתוצאה היא כרס לתפארת מדינת ישראל כל שנותר זה מנגל, נפנף, וכל עשר דקות לקרוא , דליייייייה אתם מבינים איך תראו?

. בטן חזקה מסייעת בזקיפה שלנו,בטן חלשה משנה את העמידה ויכולה לגרום לכאבי גב

שריר הבטן הוא שריר לכל דבר, ולכן גם לו חשובה המנוחה, לכן אין צורך או טעם לעבוד עליו מידיי יום ע”מ שיגדל, חכו 24-48 שעות בין עבודה עליו. המנוחה גורמת לו להיבנות כשם שכל שריר נהרס ונבנה כחלק מאימון, המנוחה בונה את השריר.

לכן, דבר ראשון על מנת לקבל ריבועים וקוביות, עלינו לשנות את מערך התזונה שלנו, מומלץ להתייעץ עם תזונאי, לחפש הוא כבר יפנה לכם תפריט, או לחפש הצעות ברשת, מומלץ להתחיל בפעילות אירובית שמאוד עוזרת לשריפת שומן, ריצה, ספינינג, וכו – אנחנו start 2 run ולא start 2 spin…

ריצה היא הדרך הטובה ביותר לשרוף קלוריות ושומן, בלי להיכנס ליותר מידיי הסברים פיסיולוגים אנטומים, זה בפשטות עובד כך:

ליפוליזה – זה מצב שהגוף שלנו מפרק את המולקולות שנמצאות בתאי השומן שלנו והשרירים יודעים לצרוך אותן למטרות כח ואנרגיה, אנחנו כל הזמן שורפים שומן, ושאנחנו לא מתאמנים הספק הראשי של האנרגיה לגופינו הוא השומן,

עם זאת, שאנחנו עוסקים בפעילות גופנית הגוף מחפש עוד מקור לשרוף ממנו אנרגיה ואלו הן הפחממות, פחממות כל הזמן נשרפות אבל ברגע שאנחנו מתחילים לרוץ או לרכוב או לעסוק בכל פעילות גופנית עצימה הגוף קודם כל שורף אותן, לאחר בערך 25-35 דקות, למאגר הפחמימות יש גם סוף וברגע שהוא נגמר אנחנו מתחילים לשרוף שומן, לכן, אימון של 45 דקות ישרוף בעיקר פחחמות, אימון עצים של שעה ישרוף יותר שומן. אז בשביל לשרוף שומן עדיף לעסוק בפעילות גופנית של לפחות שעה.

המשוואה היא פשוטה, אם נשרוף שומנים, נגיע לאחוזי שומן נמוכים, ואם נבצע תרגילי כח נשיג עלייה במסת השריר שלנו, ושני אלו יחד הם דרך המלך לגוף חטוב ובטן עם קווי אורך ורוחב בלי נפנף בלי מנגל אבל עם דליה 🙂

בקיצור, אין אין אין חגיגה, בלי בלי בלי בלי עוגה, אבל.. יש יש יש קובייה.. בלי בלי בלי בלי עוגה….

כנסו ללשונית תרגילים – תרגילי בטן ותוכלו למצוא הצעות לתרגילים על שרירי הבטן

בכל אימון של start 2 run אנחנו משלבים תרגילי חיזוק וכח ועבודה על הבטן מעבר לריצה.

 

לפרטים, ושאלות, צרו קשר

בהצלחה